כביש המנהרות (60)

 

כיום כביש המנהרות הוא כביש עם נתיב אחד בלבד לכל צד ללא שוליים. ישנם עומסי תנועה כבדים ברוב שעות היום בוודאי בשעות הבוקר בתנועה שמגוש עציון לירושלים ושעות אחר הצהריים בנתיב הנגדי.

הכביש משרת כיום את כל תושבי גוש עציון , בית"ר עילית, אפרת, קריית ארבע, חברון, צור הדסה , מבוא בית"ר ויישובי מטה יהודה

הכביש כיום הוא בקיבולת מקסימלית, היות והאוכלוסייה גדלה,  כמות הרכבים עולה משמעותית מדי שנה ועוד ועוד ישובים ממטה יהודה והסביבה עושים שימוש יומיומי בכביש עלה הצורך ההכרחי והברור להגדיל את הכביש בצורה משמעותית ועל כן משרד התחבורה החליט ללכת על הפרויקט.

כיום נוסעים בכל נתיב מעל 1300 רכבים בשעת בוקר ו-30 אוטובוסים לשעת בוקר .

מעבר לפקקים הגדולים , רכבי חירום והצלה מירושלים לגוש ומהכוון הנגדי נתקלים מדי יום בעיכוב בהגעה ליעדם בגלל הפקקים ובגלל שהכביש הינו רק נתיב אחד לכל כיוון.

כיום מבצעת חברת מוריה את השלב האחרון בפרויקט בגין דרום עד למחלף הרוזמרין והכניסה לכביש המנהרות הכוללות הרחבת והכפלת כביש המנהרות – כביש 60.

אורך הפרויקט מצומת הרוזמרין שבקצה כביש בגין דרום עד לישוב אלעזר , כ-12 ק"מ. כולל 2 מנהרות נוספות למנהרות הקיימות באורך של 350 מטר ו-900 מטר  וכן גשר חדש מעל נחל גילה בגובה של 60 מטר.

אומדן ביצוע הפרויקט – כמיליארד ₪

לוחות זמנים – במהלך השנים 2017-18 -שלב התיכנון

משך ביצוע העבודות -4 שנים

פרט ייחודי – לראשונה בארץ- במסגרת הפרויקט יוקם נתיב תחבורה ציבורית מתחלף בהתאם לשעות העומס .

בשעות הבוקר יהיה נתיב פתוח לתחבורה ציבורית ממגוש עציון לירושלים ובשעות אחר הצהריים מירושלים לגוש עציון .