חברת מוריה –חברה לפיתוח ירושלים – משמשת כזרוע הביצוע המרכזית של עיריית ירושלים ומשרד התחבורה ונימנת כיום על החברות העירוניות המובילות במשק הישראלי.

מוריה, שהינה חברת בת עירונית מופקדת על ניהול וביצוע של מיזמי פיתוח תשתיות גדולים וכן מקדמת את הקמתם של מבני ציבור מרכזיים בעיר. בנוסף משמשת מוריה כזרוע ביצוע הן של רשות מקרקעי ישראל בפיתוח שכונות חדשות והן של הרשות לפיתוח ירושלים וחברת הבת שלה, עדן, בקידום הפרויקטים במרכזים העירוניים. חזון החברה הינו להוות גוף מוביל ובר קיימא בקידום תכנון וביצוע של פרוייקטי תשתית מורכבים בירושלים.

כמו כן משמשת מוריה כחברה כלכלית, ובמסגרת זו מבצעת פרויקטים כלכליים עבור עיריית ירושלים ולרווחת תושביה. בפרויקטים אלו מביאה מוריה לידי ביטוי את יכולותיה לגבש תכניות עסקיות רווחיות ולהעמיד מימון חיצוני במקומות בהם נדרש מימון.

היקף פעילותה יוצא הדופן של חברת מוריה צפוי לחצות בשנים הקרובות את רף מיליארד ₪ עם ניהולם של למעלה מ-300 פרוייקטים בירושלים.

יו"ר דירקטוריון חברת מוריה הוא ראש העיר ירושלים ניר ברקת ובראש החברה עומד המנכ"ל דורון נויוירט ולצדו סמנכ"ל הכספים גב' נגה שומר, סמנכ"ל התפעול העסקי אלי שמואליאן וסמנכ"ל ההנדסה יואל אבן.

הפרויקיטים המרכזיים של חברת מוריה הם:

פרויקט הדגל של החברה בשנים הקרובות הוא פרויקט "שער הבירה" (פרויקט שז"ר) .מדובר במגה פרויקט הכולל פיתוח והקמת רובע העסקים החדש בכניסה לירושלים שיהפוך בשנים הקרובות לרובע עסקים מהבולטים בארץ בהשקעה של 1.4 מיליארד ₪ ,בשטח של כ-211 דונם, הגדול פי חמישה ממגדלי עזריאלי.רובע העסקים החדש יוסיף 50,000 אלף מקומות עבודה חדשים לבירת ישראל ולטובת פרויקט העל,הוקמה מנהלת חדשה בחברת מוריה – "מינהלת שז"ר" בראשותו של המהנדס עידו מעוז,שמוביל את הפרויקט.

במקביל מקדמת מוריה את סיומו של פרויקט התחבורה הגדול ביותר המתבצע בירושלים בשנים האחרונות,הארכת כביש בגין דרום (כביש 50).הפרויקט התחבורתי של עיריית ירושלים ומשרד התחבורה, המהווה ציר מרכזי בירושלים ומאפשר לחצות את ירושלים ללא רמזורים,שיפר בצורה משמעותית את התנועה מצפון לדרום ומדרום לצפון ובכלל בעיר ירושלים.כיום הציר פתוח לתנועה בקטע שבין כביש 443 לקטע הדרומי בשכונת מלחה ועד לשכונת גילה ועם סיומו של פרויקט יתחבר כביש בגין אל כביש המנהרות (כביש 60).יצויין כי פרויקט בארכת כביש בגין דרום נבחר על ידי איגוד המהנדסים לבנייה ולתשתיות, כפרויקט התשתיות המצטיין בישראל לשנת 2015. פרויקט זה מצטרף למספר פרוייקטי פיתוח תשתיות תעבורתיות וכבישים שבוצעו ומבוצעים במזרח העיר.

כמו כן,תנהלת חברת מוריה את העבודות הציבוריות שעל בסיסם ינועו הקווים הבאים של הרכבת הקלה בירושלים העתידים להיפתח בשנים הקרובות וכן מבצעת את הארכת השלוחות בקו הרכבת הקיים.

תחום נוסף עליו אחראית חברת מוריה הוא תחום ההתחדשות העירונית בירושלים ההולך ותופס תאוצה משמעותית בבירה, פועל יוצא של מדיניותו של ראש העיר ניר ברקת. לשם קידום ההתחדשות העירונית בעיר, הוקמה המנהלת להתחדשות עירונית בחברת מוריה בראשותו של עמית פוני וזאת על מנת להגדיל את היצע הדיור בירושלים, לשפר את בטיחות המבנים ועמידותם, לתת מענה לזוגות צעירים ולחדש את פני השכונות ברחבי העיר.

במקביל תמשיך מוריה לקדם השנה את בניית קריית הספורט הבינלאומית של ישראל בירושלים. לאחר שהשלימה את בנייתו של היכל הפיס הארנה ירושלים ובנייתו של היציע הדרומי של אצטדיון טדי והגדלתו ל-31,500 מקומות ישיבה, מקדמת מוריה בימים אלו את תכנון הבריכה האולימפית שתמוקם בסמוך להיכל הפיס ובכך תשלים את קריית הספורט הבינ"ל העתידית של ישראל.

מוריה אף מובילה את תכניתו של ברקת, להקמת תשתיות חדשות והשלמת הפערים של כיתות לימוד ומבני חינוך בעיר. מאיה עמנואל תור, העומדת בראש מנהלת מבני חינוך, תהיה אמונה על קידום הפרויקט שישדרג את מערכת החינוך ברחבי העיר.

תחום נוסף באחריות מוריה הוא תחום האנרגיה הסולרית. עד כה הוקמו על ידי החברה כ-200 מתקנים על מבנים ציבוריים, שנועדו ליצירת אנרגיה מתחדשת ונקייה. במהלך שנת 2016 צפוי להתרחב הפרויקט ויכלול ניצול גגות נוספים ובכלל זה את קירוי אצטדיון טדי וקירוי היכל הפיס ארנה ירושלים.

 צרו איתנו קשר